Ajedrez para dos jugadores is made and published by Jose Luis Zayas Banderas. AppBrain is an independent app data site and isn't affiliated with Jose Luis Zayas Banderas. The app name, icon, screenshots and description belong to Jose Luis Zayas Banderas and are shown as published on the App Store.
AppBrain's verdict
- Last updated
- December 3, 2020
- Size
- 14.9 MB
User feedback
Ratings and reviews on the App StoreComments on Ajedrez para dos jugadores for iOS
We don't have enough comments to show example comments. Please check back later.
Store listing
By Jose Luis Zayas Banderas, from the App StoreSimilar apps
Description by Jose Luis Zayas Banderas Written by the developer, not by AppBrain. Click to read.
Ajedrez: 1 o 2 jugadores gratis para todos.
Juego de ajedrez, uno de los juegos de estrategia más antiguos del mundo.
El ajedrez es un juego entre dos personas, cada una de las cuales dispone de 16 piezas móviles que se colocan sobre un tablero? dividido en 64 casilla.
En su versión de competición,? está considerado como un deporte aunque en la actualidad tiene claramente una dimensión social y educativa.
Se juega sobre un tablero cuadriculado de 8×8 casillas? alternadas en colores blanco y negro, que constituyen las 64 posibles posiciones de las piezas para el desarrollo del juego. Al principio del juego cada jugador tiene dieciséis piezas: un rey, una dama, dos alfiles, dos caballos, dos torres y ocho peones. Se trata de un juego de estrategia en el que el objetivo es «derrocar» al rey del oponente. Esto se hace amenazando la casilla que ocupa el rey con alguna de las piezas propias sin que el otro jugador pueda proteger a su rey interponiendo una pieza entre su rey y la pieza que lo amenaza, mover su rey a un escaque libre o capturar a la pieza que lo está amenazando, lo que trae como resultado es el jaque mate y el fin de la partida.
Safety and technology
Found in the app by AppBrain- Price
- Free
- App size
- 14.9 MB
- Content rating
- Everyone
Technologies used by Ajedrez para dos jugadores
Releases
Updates seen on the App Store- Version
- 72
- Launched
- September 2020
No changelog data
Alternatives
Similar apps and more from Jose Luis Zayas BanderasMore from Jose Luis Zayas Banderas
Also available on Google Play
About the app and developer
About Ajedrez para dos jugadores
Ajedrez para dos jugadores was a games app developed by Jose Luis Zayas Banderas. It was removed from the App Store Nov 20, 2023.
User Ratings
The app had no ratings.
App Information
Ajedrez para dos jugadores was free. The app size was 14.86 MB. The last available version was 72. The last update was on December 3, 2020.
Technical Requirements
The app had a content rating of Everyone. The app had been available on the App Store since September 2020.
Developer information for Jose Luis Zayas Banderas
Address: